.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نسخه کرمانی به کار مازندران نمی آید
عزل و نصب استاندار بومی با طعم غیربومی!
شمال نیوز: حیرت ما بیشتر به این خاطر است که کرمانی های پایتخت نشین در حالی برای مازندران تصمیم می گیرند که مازندرانی های تهران نشین نه تنها هرگز نمی توانند به کرمان و یا هر استان دیگری نگاه چپ بیاندازند، بلکه حالا حتی حق دخالت در سرنوشت استان خودشان یعنی مازندران را هم ندارند!
عزل و نصب استاندار بومی با طعم غیربومی!

سالهای سال است که طبق سنت یا عادت غلطی، سکان کشتی مدیریت مازندران یا مستقیماً به غیرمازندرانی ها سپرده می شود، یا اینکه غیر مازندرانی ها با نصب یک مازندرانی وابسته به خود، برای مازندران بطور غیرمستقیم تصمیم می گیرند و این جو قاراشمیش و غلط اندر غلط، به طیف و جناح خاصی هم محدود نمی شود و تقریباً می توان گفت که سرنوشت مازندران در همه دولت ها اینگونه رقم خورده است.

سالهاست که مازندرانی ها تا می خواهند غیرتی نشان داده و حرف خودشان را به صدر بنشانند، ناگهان می بینند که دستی بالای دست آنها آمده و کسی دیگر را بر آنها حاکم کرده است و می توان گفت که تا کنون مازندرانی ها کسی را بر خودشان حاکم نکرده اند، بلکه همیشه پذیرای یک مدیریت تحمیلی بوده اند!

بسیاری از مدیران مازندرانی از تهران و اصفهان و خراسان و حتی سمنان و لرستان به آزمایشگاه مازندران آمده و با انجام روش های ناشیانه مدیریت در آزمایشگاهی به نام مازندران، مجرب شده و تجارب آموخته شده را به استان خود برده و یا در تهران مصرف از ما بهتران کرده اند.

این مدیران اکثراً غیربومی و گاهی هم بومی بوده اند، اما اراده پشت سر آنها همیشه غیربومی بوده و مصیبت اصلی زمانی بروز می کرد که مازندران تحت فشار یک حق طلبی، همیشه به استانهای مجاور و مخصوصاً تهران و سمنان می باخت و هرگز نمی توانست به سمت روزهای اقتدار گام بردارد تا اینکه رفته رفته به توسری خوری عادت کرده و به مدیرانش بجای "ما می توانیم"، متأسفانه "ما نمی توانیم" القاء شد!

این روزها که باز هم مازندرانی در تلاش مجدد در پی تغییر چنین القاء غلطی بوده اند و مثلاً می خواستند فردی را با اراده خودشان به کرسی استانداری بنشانند و اگر رقابتی هم دارند، از نوع استانی داشته باشند، ناگهان باز هم با دستان قوی تری از جنس پایتخت نشینان کرمانی مواجه شدند که عقاب وار، بر صیدهای مختصر هم رحم نکرده و بر آن شدند تا اراده خود را حتی در قالب یک مازندرانی پایتخت نشین بر مازندرانی ها تحمیل کنند، تا باز هم هر آنچه آنها در مازندران می خواهند، عملی شود.
اتفاقی که قرار است این روزها در مازندران بیافتد و به نام دولت تدبیر و امید ثبت شود، نه بوی تدبیر می دهد و نه بوی امید، اما چه سود که نه گوش شنوایی برای حرفهای ما وجود دارد و نه ما زبان و قلمی گویاتر و روان تر از این داریم.

انتخاب یک استاندار با این روش به هر صورت ، سودی برای مازندران ندارد، چرا که خود آنها هم بهتر از همه می دانند که چنین مدیری، قادر به ایجاد تحولی در مازندران محروم و عقب مانده نیست و در اختیار قرار گرفتن یکی دو رسانه مازندرانی هم نمی تواند، مرده زنده کن باشد و از الان باید فاتحه خیلی از آرزوها را خواند.

حیرت ما بیشتر به این خاطر است که کرمانی های پایتخت نشین در حالی برای مازندران تصمیم می گیرند که مازندرانی های تهران نشین نه تنها هرگز نمی توانند به کرمان و یا هر استان دیگری نگاه چپ بیاندازند، بلکه حالا حتی حق دخالت در سرنوشت استان خودشان یعنی مازندران را هم ندارند!

حیرت انگیز است که این روزها « یاسر خان کرمانی » برای مازندران تصمیم بگیرد . چیزی که برخی رسانه ها از حمایت او از یک گزینه استانداری می نویسند و برخی شنیده ها هم از مخالفت وی از یکی دیگر از گزینه ها خبر می دهند !

آیا بهتر نیست آقایان برای کرمان استاندار تعیین کنند و دست از سر مازندران بردارند ؟!

خدا به خیر کند، سرنوشت استان ما را که دیگران برایش می برند و دیگران می دوزند و او فقط باید بپوشد، می خواهد بر قامت او تنگ باشد یا گشاد، دراز باشد یا کوتاه، زیبا باشد، یا زشت، ست باشد یا شلم شوربا! فرقی نمی کند، باید بپوشد، چون شبیه بچه یتیمی است که بخاطر فقدان پدر و فقر مالی، تحت پوشش دیگران است!

حیف این همه استعداد ملی و استانی و حیف این همه تحقیری که حق مازندران نیست! مازندران مستحق یک مدیر بومی مازندران نشین است که مدیران ملی از او حساب ببرند، نه آنکه او از همه حساب ببرد! مدیری که منتظر دادن حق مازندرانی نماند، بلکه معتقد و قادر به گرفتن حق مازندرانی باشد، یادمان باشد که حق دادنی نیست، بلکه گرفتنی است و حالا سالهاست که مدیرانی به مازندران می دهند که حق را دادنی می دانند، نه گرفتنی! از شما می پرسم تا کی باید مازندران تجربه کسانی را کامل کند که به خود مازندران چیزی نرسد؟!

                                                                                                * محسن گرجی - مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حمیدی 15 شهريور 1392
به نکات خوبی اشاره کردید جناب آقای گرجی اما ای کاش صریح تر می نوشتید که منظورتان کدام گزینه استانداری است . ای کاش می نوشتید چه کسانی به نام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در حال این جریان هستند . بنویسید که برخی دنبال بومی های به ظاهر مازندرانی ولی در واقع دور از مازندران هستند .
نا شناس 15 شهريور 1392
آیا منظور شما از یاسر خان کرمانی، همان یاسر- هاشم- رفسنجانه- بله قربان/
نا شناس 16 شهريور 1392
جناب آقای رئیس جمهور با سلام و احترام جناب آقای حسین روزبهی استاد نهج البلاغه مبارز قبل از انقلاب، مدیرکل محبوب سابق آموزش و پرورش مازندران و مدیرکل محبوب ارشاد اسلامی مازندران و نماینده محبوب مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، مدیر دانشگاه ادیب ساری میتواند وزیر قدرتمند آموزش و پرورش یا استاندار مازندران باشد ./جعفر قربانپور
نا شناس 16 شهريور 1392
منظور ایشان آقای ربیع فلاح است . اما آقای گرجی دیگر این مقالات نخ نما اثری بر فکر مردم ندارد و شما نمی توانید با آدرسهای غلط یکی را تخریب و آشکارا از دیگری حمایت کنید مقالات امثال شما باعث می شود برای مازندران دیگران تصمیم بگیرند شما رک بگوئید من علاقمندم آقای ....استاندار شود دیگر آسمون و ریسمون بافتن برای چیست ؟
نا شناس 16 شهريور 1392
اقاي رمداني با اين كار ها نميتواني كيامرث را استاندار كني اگر ياسر خان براي فلاح تلاش ميكند افا كيا هم مديون پدر ياسر خان هست اگر نبود پدر ياسر خان شما ديگر جرات حمايت از كيا را نداشتي اگر جرات داري اين كامنت را پخش كن .
نا شناس 16 شهريور 1392
بله کاملا درست است وقتی همین سایت مبارک حتی حاضر نیست نام بعضی کاندیدای احتمالی استانداری مازندران رابنویسد فقط وفقط نام فردمورد نظر خورا با گوته نظری مینویسد باید منتظر چنین اتفاقی باشیم
اكبرزاذه 16 شهريور 1392
مطمن باشيد تحول دكتر فلاح بنيادي است
نا شناس 16 شهريور 1392
در 8 سال گذشته که مازندران 3 استاندار بومی رو تجربه کرد چه چیزی عاید مازندران و مازندرانی شد بجز کوک کردن ساز چند تکه شدن استان؟
ميربيک 16 شهريور 1392
اتفاقا استاندار غير مازنداراني خيلي هم خوب است . بدليل اينکه مثل نمايندگان مازندران ....و مديران ديگر عوام فريب نيستند .پس چه بهتر که همان کرماني بيايد.
افشین 16 شهريور 1392
با سلام خدمت جناب آقای رمدانی عزیز
چرا دو پهلو صحبت میکنید و اصل ماجرا و نام شخص را بیان نمیکنید مدیر باید تحول گرا باشد و برای استان و کشور و شهر موثر باشد حال اگر یک مدیر مازندرانی بدون هیچ پیشینه ای بیاید باز هم اصرار بر داشتن یک بومی بدون تجربه ضروری است یاد آوری کنم تعداد 45 بازیکن فوتبال مازندرانی در لیگ برتر در تیم های دیگر در حال بازی هستند ولی مازندران یک تیم هم در لیگ برتر ندارد ما مازندرانی ها بدلیل اینکه نتوانستیم یک وزیر در بدنه دولت وارد کنیم مطمئنا حقوق دیگر ما هم لگد مال میشود در ضمن اصولا مازندرانی ها چون کشتی گیر هستند زیر میگیرند و طرف را با سر زمین میزنند بجای اینکه دست هم را بگیرند مدیران مازندرانی تحول گرا در سطح کشور کم نیستند فقط سیاسی نیستند بگردید و پیدایشان کنید من معتقدم مدیر چه مازندرانی و چه غیر مازندرانی باید نماینده ها و مسولین استفاده شخصی از این مقام نکرده و برای عمران و آبادانی استان آستین را بالا زده و از این مدیر کار بخواهند ولی متاسفانه اکثرا دنبال سیاسی کاری هستند .
ح- ف 16 شهريور 1392
سلام خدمت دوستان شمال نیوز
من یک مازندرانی ساکن استان خراسان شمالی ام که در مدت اقامت هشت ساله در این استان که همزمان با تشکیل استان نوپای خراسان شمالی بوده، تاکنون دو مازندرانی به عنوان مدیران ارشد و استاندار این استان منصوب و تا دلتان بخواهد مدیران مازنی بر این استان مدیریت می کنند و به قول بجنوردی های عزیز استان خراسان شمالیها شده این منطقه از کشور.
دوستان من تا حدودی با نظر شما موافقم ، ولی کار از جایی خراب شده که با وجود رای یک میلیون 80 هزار نقری مردم استان مازندران به جناب روحانی که رای شگفت انگیزی نیز بوده، سهم استان ما در کابینه نادیده گرفته شد و اگر از خوش شانسی ما سلطانی فر وزیر پیشنهادی وزرش و جوانان رای می آورد شاید هیچ مازنی را ما در راس وزارتخانه نداشتیم.
اگرچه شمال نیوز در این بخش نیز اطلاع رسانی اندکی داشته، ولی ما باید از نمایندگان عزیز مان در مجلس شورای اسلامی که در تهران به دنبال انتخاب فلان نامزد ناکام انتخابات برای شهرداری هستند و رتق و فتق امور پایتخت برایشان مهم شده بپرسیم به خصوص از جناب دامادی نماینده پرحرارات طرفدار دولت تدبیر و امید و اعتدال که در این زمینه چه کار کردید.
اگرچه ما قبل از اینکه بخواهیم دنبال مدیریت هم استانی باشیم، باید دنبال مدیریت شایسته و کارآمد و فراجناحی بر مدیریت مازندران باشیم و در این زمینه نیز ما مدیران زیادی از خطه مازندران داریم که اگر لیست شوند،چنانچه بیشتر از گلستان سعدی نباشد، کمتر نیست.
مازندران ابتدا باید خودش را معرفی کند نه به عنوان استان سرسبزی که میلیون ها مسافر می آیند و می روند و ما مهمانواری می کنیم، و به حق هم است.
باید حق حقوق مازندران در بخش های دیگر گرفته شود و مشکلات زیرساختی استان ما رفع شود و بخش تولید ما به خصوص کشاورزی از وضعیت فعلی نجات یابد و واحدهای بزرگ تولیدی و اقتصادی در این استان جا پای محکمی بگیرد و برای رسیدن به این امر نیز نیازمند مدیری توانمند و آشنا از استان داریم و خدا را شکر در این زمینه نیز ما مدیران کارآمدی داریم که سال ها در عرصه ملی خدمت کردند.
امروز جای گله از دوستانی است که برای ساخت یک سریال به زبان مازندرانی چه بلواهایی نکردند، ولی امروز هیچ کس و یا حداقل کمتر کسی در مورد تصمیم گیری هایی که از استان های همجوار برای استان ما می شود و نمونه آن انتقال آب خزز به استان همجوار هیچ سخنی نمی گویند.
با تشکر
امید به ایرانی آباد وآزاد با دست توانمند تمام ایرانیان
نا شناس 16 شهريور 1392
مهم بومي بودن نيست مهم اينه كه طرف تونايي كار كردن داشته باشه
نا شناس 16 شهريور 1392
منظور ایشان آقای ربیع فلاح است . اما آقای گرجی دیگر این مقالات نخ نما اثری بر فکر مردم ندارد و شما نمی توانید با آدرسهای غلط یکی را تخریب و آشکارا از دیگری حمایت کنید مقالات امثال شما باعث می شود برای مازندران دیگران تصمیم بگیرند شما رک بگوئید من علاقمندم آقای ....استاندار شود دیگر آسمون و ریسمون بافتن برای چیست ؟
نا شناس 16 شهريور 1392
مطمن باشيد تحول دكتر فلاح بنيادي است
خبرنگار 16 شهريور 1392
آقای دکتر ربیع فلاح بطور مشخص در باره کارخانه تولید سموم فیروزکوه که با آقای یاسر هاشمی شریک هستند اعلام نظر بکنند
علی 16 شهريور 1392
استاندار بومی چه کار کرد. گه غیر بومی نتواند . امیدواریم ذهن مردم را مشوش نکنید.
سلام 16 شهريور 1392
حنای شما آقایان رمدانی و گرجی دیگر رنگی ندارد . دوران شما اصولگرایان تمام شده و مردم می دانند شما دنبال چه هستید . ما شاید حالا سکوت کنیم اما بزودی و در همین هقته با معرفی دکتر ربیع فلاح ناگفته ها را در سایت های اصلاح طلب خواهیم گفت . کار استانداری ربیع مازندران تمام شد و جشن بزرگ اعتدال با این انتصاب در مازندران تکمیل می شود . زنده باد بهار مازندران
نا شناس 16 شهريور 1392
سایت شمال نیوز حامی محسن رضایی در انتخابات بود که کمتر از ده درصد آرای مازندران را تصاحب کرد.
انتخاب استاندار باید با نظر اکثریت باشدو شما صلاحیت اظهار نظر ندارید
بهزاد 15 شهريور 1392
ایشالا استان ساحلی( تنکابن) به مرکزیت شهر بزرگ و تاریخی تنکابن ایجاد شود و ما گیلک های مازندران مستقل شیم و استان مازندران بمونه واسه بابلیا و سارویا ...................بابا جون ما رو ول کنید ما مازندرانی نیستیم................زنده باد از نوشهر تا املش .....استان جدید ساحلی گلیک های غرب استان( غیر مازندرانی)
نا شناس 15 شهريور 1392
در مازندران رسم بر اين بود كه مسئولين آنها را قبول دارند و بله قربان گوي خوبي باشد مهم نيست كه مديريت دارد يا نه ؟ آيا خلاقيت دارد يا نه؟ پس خودتان را اذيت نكنيد چون مازندران هيچ وقت درست نمي شود مگر يك ديكتاتوري بيايد ومردم به او اطمينان كنندپ
م--ن 15 شهريور 1392
جنگل های مازندران وگیلان در زمان کی وچه کسی تحت عنوان پروزه بهره برداری ازجنگل نا بود شد شرکت سرو چمان وشرکت های دیگر بهره بردار در زمان ربیع فلاح مال کی بوده مگر مدیران محترم مازندرانی نبودند؟؟؟؟؟/
حسین 15 شهريور 1392
درد ما اینه میگن یا نیاز! یا نریمان یا ربیع فلاح!
بخدا مازندران شهرهای دیگه هم داره! ادم خوب کاربلد هم خیلی داره
هستند کسانی که بتونن این استانو از این حالو احوالی که دچاره جمعو جورش کنه!
درد اینه شهرهایی دارند انتخاب استاندارو به سمتی پیش میبرند که از خارج استان ، استاندار تعیین بشه که خودشون فرمانداری ویژه شدند و دیگر نباید در استانداری به دنبال پست باشند!
نا شناس 16 شهريور 1392
اگه توی مازندران استاندار از عرش هم بیاد باز زیر ابش توسط ادامای شمالی که کم نیستن از جمله رسانه ها زده میشه
نا شناس 16 شهريور 1392
درود بر مازندران یکپارچه من بمیرم بزارم مازندران تیکه تیکه بشه
نا شناس 16 شهريور 1392
متاسفم براي شمال نيوز ! با اين نحو اطلاع رساني ! فكر ميكني كه پشتيبان آقايموردنظر سايت شما كي بوده؟ اين آسمون ريسمون بافتن ها از قدر و منزلت شخص مورد نظر،نمي كاهد چرا توهين ؟ چرا متن سايت را كه بايد خداي قلم و ادب باشد دچار لغزش هاي نوشتاري بي محابا مي كنيد؟ عجب دارم از اين آقاي گرجي با نوشتاري بي بهره از آرايه هاي ادبي و مرسوم مقاله نويسي ! بس كنيد اين جدال بيهوده و كاهنده توان و طاق را ! كفايت نيست اينهمه عقب ماندگي از سر اين جدال سالهاي سال ؟دست در دست هم دهيد و از لغزش ها و نقص ها بستر كاميابي بسازيد . چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب و هزار عنوان بي نشانه دكاني بيش نيست ....
علی 16 شهريور 1392
باسلام وارادت خالصانه=کل شهرهای شرق مازندران ازنوشهرتا گلوگاه پیشکشتان وبرای خودتان استاندار انتخاب کنید فقط لطف بفرمایید برای ما تنکابنیها وشهرهای اطراف ما تعین وتکلیف نکنیدکه انشاالله دراینده ای نزدیک از استان شما جدا خواهیم شد
mansor 16 شهريور 1392
دکترنیاز برای همیشه تاریخ بی نیاز است از مقام و منصب اعتباری زیرا ایشان هر جائی که مسئولیت گرفته به آنجا اعتبار و وقارو سازندگی و صلابت مضاعف بخشیده است.این از صفات بارز انسانهای سترگ همچون امیرکبیراست.شک نکنیداگر استانداری او در مازندران تحقق نیفتد جند صباحی نخواهد گذشت که از ایشان برای این مقام استمداد میطلبند.س از اصفهان
مجتبی از ساری 16 شهريور 1392
دست از این تفکرات نژادپرستانه بردارید . یعنی چی کرمانی پایتخت نشین ؟ بعضی از آدم ها طوری در جامعه زندگی میکنند که دیگر متعلق به یک استان نیستند بلکه ایرانی محسوب میشوند مثل حافظ و سعدی و مولوی ، ابن سینا ، و... مگر کسی الان میتونه مدعی بشه رهبر مان خراسانیه ؟ پس هرچی میگه ما از یک خراسانی اطاعت می کنیم ؟ یا مثلا امام خمینی چون اهل خمین بود پس برای ما اصفهانی ها تصمیم میگرفتند ؟ یا مثلا خاتمی اردکانی بود پس برای ما یزدی ها تصمیم گرفتند ؟ این حرف ها خوب نیست . همین تفکرات را داشتیم کلی عقب افتادیم . بخدا پیامبر ما برای مبارزه با همین تفکرات جاهلانه مبعوث شد . همه ایران سرای من است .
شهروند 16 شهريور 1392
با تشکر از برادر رمدانی که ذهن مدیران غیر بومی را باز کرد
آری ای بردار مازندرانی
آری ای بردار مازندرانی، مازندران عالم و فاضل دارد
آری ای بردار مازندرانی، مازندران تخبه و دانشمندان دارد
آری ای بردار مازندرانی،مازندران شهیدان هزار سنگر و کشوری و شیرودی و ناطق نوری و ایثارگر فداکار دارد
آری ای بردار مازندرانی،مازندران نمانندگان مجلس کاربردی در هر زمینه دارد
آری ای بردار مازندرانی، مازندران مدیرو مدبر واستاندار و وزیر و......................دارد
آری ای بردار مازندرانی،مردم مازندران گرفتار عزیزانی شدند به جز منافع خود چیزی دیگری را نمبینند تا همبستگی و همدلی نباشد همین آش و همین کاسه است

نا شناس 16 شهريور 1392
منطقه گردشگری جوارم سوادکوه را نیز دریابید از یک سو پارک جنگلی و امکانات برای گردشگران و در آنسوی جاده اما.... جاده خاکی اهدایی روستاییان که مورد بی مهری قرار گرفته است رانش جاده جوارم به لفور که با بی انضباطی اداره راه و شهرسازی سوادکوه صورت پذیرفته است و حتی به دستنوشته و دستور مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز اهمیت نمی دهد ای مسوولین از خدا بترسید
نا شناس 16 شهريور 1392
بارپروردگارا ،اتحاد ،همدلي،همفكري،همسازي،همرازي،همكاري،همسويي،همراهي مسئولين استانمان را بيشتر بنما تا در خدمتي شايسته و بايسته انجام وظيفه نموده و استانمان روز به روز به قله هاي پيشرفت و افتخار نزديك تر گردد.
سماواتی 17 شهريور 1392
محمدرضا صالحی حکم از افراد میانه رو وبا سابقه و خوش خلاقی است که استاندار خواهد شد.
محمد 17 شهريور 1392
اینکه استاندار باید بومی باشد کاملا صحیح ولی از ادبیات نویسنده محترم اینطور برداشت می شود که جزیی نکر هستند باید تفکر شان به اندازه وسعت ایران عزیز باشد تا اینقدر کوتاه فکر نکند.
نا شناس 17 شهريور 1392
آقای طاهایی استان مازندران چه کردند که دیگران نکردن . قرار باشد کاری انجام بشود ایشان انجام دادند دیگر مشکلی برای مازندران وجود ندارد همه کارها به نحواحسن پیش می رود وبومی وغیربومی دیگر وجود ندارد همه ازاین آب و خاک هستیم .
نا شناس 17 شهريور 1392
رحمانی فضلی تأکید کرد: ما تقریباً درباره انتخاب استانداران تهران و مازندران به قطعیت رسیده‌ایم.

اقاي رمداني حالا چي ميگي باز هم ميگي هنوز خبري نيست
مازندران 16 شهريور 1392
آقاي رئيس جمهور
ظاهرا شما از بافت سياسي و اختلافات قومي مازندران كم اطلاع هستيد! من در مورد شايستگي يا عدم شايستگي آقاي فلاح چيزي نمي گوييم اما با توجه به اختلافات شديد شهرستانهاي مازندران با يك شهرستان خاص حداقل شما يك استاندار غير بومي را در مازندران بكار مي گرفتيد. باور كنيد اينها پدر مازندران رو در آوردند!
قوم گرايي و تعصب در اين شهرستان بيداد مي كند همه مي دانن شما نمي دانيد!!! اگه به آنها بها بدهيد كم كم ادعاي خدايي هم مي كنند. واقعا متاسفم. اين حق مردم مازندران نبود!!
نا شناس 16 شهريور 1392
باسلام
ربیع فلاح استاندار مازندران شد.
سید رضا 17 شهريور 1392
متاسفم برای کسانیکه چشم دیدن این بزرگوار را ندارندما که ناسیونالیستیم نیستیم هرکسیکه استاندار میشه باید عدالت را درجامعه مازندران پیاده بکنه ودردامن این جناح وآن جناح نیفته وفقط خودرادربست دراختیار یک جریان سیاسی نیندازه باید به فکرایجاد اشتغال برای جوانان ومعیشت مردم این مرز بوم باشه مردم ازدست سیاسی بازیهای مسئولین خسته شده اند.
علی نجفی کوتنایی 11 آبان 1392
باسلام .به جای اینکه بدنبال تخریب کردن هم وتجزیه کردن استانمون باشیم بدنبال پیشرفت استان باوحدت وهمدلی باشیم بابا جون این همه نگید این ور شهری یا اون ورشهری همه باهم یکصدا استان مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.